Oglas

kriza tradicionalnih brendova

Studija upozorava: Samo mali broj proizvođača automobila opstaje u utrci za AI tehnologiju

author
N1 BiH
08. dec. 2025. 10:49
FILE PHOTO: BYD and Autotorino store in Milan
REUTERS/Claudia Greco/File Photo

Samo nekolicina automobilskih kompanija vjerovatno će uspjeti održati ambiciozna ulaganja u vještačku inteligenciju u godinama koje dolaze, pokazuje studija objavljena u ponedjeljak, dovodeći u pitanje da li će aktuelna industrijska “euforija” donijeti dugoročne koristi.

Oglas

Prema izvještaju tehnološke istraživačke firme Gartner, do 2029. godine tek 5% proizvođača automobila nastaviće snažan rast ulaganja u AI, što predstavlja drastičan pad u odnosu na više od 95% kompanija koje to čine danas. Studija, bazirana na predviđanjima za 2026., sugeriše da će se značajan dio industrije suočiti s usporavanjem zbog nedostatka resursa, stručnosti ili jasne strategije.

Prema analizama, samo proizvođači koji već posjeduju snažnu softversku infrastrukturu, tehnološki napredne menadžere i dosljedan dugoročni fokus na AI imaće mogućnost da se izdvoje i ojačaju svoju konkurentsku poziciju. Time bi se mogao produbiti već postojeći jaz između tehnološki agilnih kompanija i onih koje se i dalje oslanjaju na tradicionalni proizvodni pristup.

Volkswagen i drugi tradicionalni proizvođači automobila, prepoznatljivi po inženjerskoj izvrsnosti, ali ne i po softverskoj dominaciji, bore se da sustignu nove rivale poput Tesle i BYD-a, koji su izgradili temelje poslovanja na digitalnim platformama i agilnim tehnološkim inovacijama.

Mnogi tradicionalni proizvođači pokušavaju modernizirati svoje poslovanje, ali ih, prema ocjeni Gartnerovog analitičara Pedra Pacheca, sputavaju unutrašnje barijere i zastarjeli načini razmišljanja. Pacheco je za Reuters istakao da uspjeh zahtijeva radikalnu transformaciju u “digital-first” organizacije, što uključuje uklanjanje internih prepreka i postavljanje tehnologije među prioritete najvišeg nivoa upravljanja, uključujući direktno izvještavanje softverskih lidera generalnim direktorima.

“Kompanija koja nije izuzetna u softveru… neminovno će imati problema”, naglasio je Pacheco.

Industrija se tako suočava s jasnim upozorenjem: samo najspremniji i najprilagodljiviji će zadržati korak u AI revoluciji koja mijenja temelje globalne automobilske proizvodnje.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama